Kriz varsa çare de var
|
<FONT color=#808080>TOBB'un Önderliğinde Türkiye'nin En Büyük İşveren ve İşçi Örgütlerinin, "Türkiye'nin Yüzü Gülsün Diye"<BR><BR></FONT><FONT size=3>TOBB'un Önderliğinde Türkiye'nin En Büyük İşveren ve İşçi Örgütlerinin, "Türkiye'nin Yüzü Gülsün Diye" Bir Araya Gelerek Başlattıkları, "Kriz Varsa Çare de Var" Kampanyası, Karacabey’de de hissedilecek. <BR>Uluslararası ekonomik krizin Türkiye'ye olumsuz etkilerini minimize etmeyi hedefleyen TOBB, geçtiğimiz günlerde Türkiye’nin en büyük işveren ve işçi örgütlerinin de desteğiyle "Kriz Varsa Çare De Var" adlı bir kampanya başlatmıştı. Karacabey’de de bu kampanyanın tanıtımını gerçekleştiren Karacabey Ticaret ve Sanayi Odası (KTSO) ve Karacabey Ticaret Borsası (KTB) yetkilileri, kampanyada amacın iç tüketimin arttırılarak ülke ekonomisine bir hareketlilik getirmek olduğunu belirtti.<BR> KTSO toplantı salonunda gerçekleştirilen “KRİZ VARSA ÇARE de VAR” kampanyasının bilgilendirme toplantısına Karacabey’de bulunan Oda’lardan da destek geldi.<BR> Kampanya seferberliğinin tanıtım toplantısında verilen bilgiye göre, seferberliğin ilk evresini oluşturan iletişim kampanyasının 5 hafta sürmesi planlanıyor. İlk hafta tüketicilere yönelik "Eve kapanma, pazara çık" mesajıyla başlanan kampanyada sonraki haftalarda üreticiye, çalışana ve hükümete yönelik çağrılar da yapılıyor.<BR> “KRİZ VARSA ÇARE de VAR” kampanyasıyla ilgili bir açıklama yapan KTSO Başkanı Özer Matlı: Türkiye ekonomisinin toparlanmasına yönelik başlatılan bu kampanyanın gereken ilgiyi görmesi halinde piyasanın hareketleneceğini ve hareketliliğin krize çare olacağını belirtti.<BR> KTSO Başkanı Matlı, motivasyon bozukluğu, işverenlerin kepenk kapatmaları, işsizlik oranlarının yüksek oluşu gibi bazı nedenlerden dolayı piyasada istenilen hareketliliğin olmadığını ancak son yaşananların piyasaya hareketlilik getirdiğini belirtti. Matlı, iç piyasanın canlanmasının ancak hane halkı harcamalarını canlı tutmakla sağlanabileceğini belirtti. <BR> Tüketiciler, üreticiler, bankalar ve hükümetin tek vücut olarak üzerine düşeni yapması halinde Türkiye’nin krizden az zararla çıkacağını söyleyen Matlı; “Kampanyaya destek görmesi halinde üretim sürecek, istihdam artacak ve böylelikle tüketim gücümüz artacaktır.”dedi. <BR> KTB Başkanı Ekrem İşcan da kampanyayla ilgili değerlendirmelerde bulunarak, kampanyanın vatandaşa yansımasının olumlu olacağını söyledi. İşcan, bu kampanyanın yerel anlamda Karacabey adına önemli olduğunu bu nedenle Karacabey’de bulunan Oda’ların, işverenlerin ve vatandaşların ilgi göstermesi gerektiğini belirtti. Karacabey’deki hareketliliğin Bursa’yı harekete geçireceğini bu rüzgârın da Ankara’yı ve dolayısıyla Türkiye’ye etki edeceğine değinerek herkesi destek vermeye çağırdı. <BR> Toplantıya katılan Karacabeyli Odaların halka ortak çağrısı ise “Üreten-çalıştıran- tüketen bir Karacabey için ‘Hırsımızı, inancımızı yeniden kazanalım’ oldu.<BR> “KRİZ VARSA ÇARE de VAR” kampanyasında 5 tema üzerine duruluyor. İlk olarak tüketiciye seslenilerek ‘Eve kapanma Pazara çık!’ deniliyor. Daha sonra işverene ‘Gücüne inan!’, ‘işçiye ‘Kimse işini kaybetmesin!’, hükümete ‘Güven ve İstikrar!’ çağrısı yapılıyor. Ana tema olarak ise; “Biri varsa hepsi var.’ (Üretim, İstihdam, Tüketim.) zinciri belirtiliyor.<BR> “KRİZ VARSA ÇARE de VAR” kampanyasının hemen akabinde ise “Sektörel Tüketim” kampanyalarının başlatılması düşünülüyor. Bu kampanyadaki amaç ise bir önceki kampanyayla hareketlenen ekonomik büyümenin devamının sağlanması isteniyor</FONT>